موبایل

آینده موبایل ها

موبایلتان شما را تشخیص خواهد داد

سازندگان دستگاه های موبایل، سال ها به دنبال راه هایی بودند که سطح امنیت دستگاه ها را بالاتر ببرند. بسیاری از موبایل های امروزی از اثر انگشت، تشخیص چشم یا تشخیص چهره برای حفظ امنیت استفاده می کنند. این سه روش چندان قابل اعتماد نیستند و همچنان خطر هک کردن آن ها را تهدید می کند. البته تکنولوژی های جدید تشخیص چهره، خطوط چهره کاربر را نیز تشخیص می دهند بنابراین سطح امنیت بالاتری دارند.

با پیشرفت تکنولوژی، موبایلتان بدون اینکه ببیند یا اسکن کند، شما را تشخیص خواهد داد. موبایل ها از فاکتور های جدیدی برای شناسایی شما استفاده خواهند کرد مثل تن صدا، نوع حرکت یا شیوه تایپ کردن شما.

موبایل ها از واقعیت عبور خواهند کرد

تصور کنید که می خواهید یک میز برای دفتر کارتان به صورت آنلاین خریداری کنید. می توانید از طریق موبایلتان آن را در محل کارتان مشاهده کنید یا ببینید لباسی که می خواهید برای فرزندتان خریداری کنید به او می آید یا نه.

واقعیت افزوده دنیای بازی ها را متحول کرده است. در آینده این تکنولوژی برای خرید های اینترنتی یا مراقبت های سلامتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تعدادی از شرکت های سازنده موبایل از این تکنولوژی برای توسعه اپلیکیشن ها استفاده می کنند. این اپلیکیشن ها با دسترسی به دوربین و سنسور های حرکتی، دنیای واقعی را با دنیای غیر واقعی ترکیب می کنند. در آینده گوشی ها دیگر برای ثبت لحظه ها استفاده نمی شوند بلکه می توانند لحظه های جدیدی را برای شما خلق کنند.

موبایل هایی قابل تغییر، با دوام تر و قابل انعطاف تر در انتظار شماست

تا چند سال آینده، موبایل های شما تحت هیچ شرایطی نخواهند شکست. شاید حتی بتوانید ان ها را تا کنید و در جیب خود قرار دهید. پس از سال ها تصور گوشی های قابل انعطاف، سرانجام زمان ساخت آن ها فرا رسیده است. شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند در حال ساخت صفحه نمایش های محکم تری هستند و برای اینکار از صفحات گرافنی استفاده می کنند.

?

دیگر نیازی به شارژرها نخواهید داشت

مدت زمان حفظ شارژ باتری یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان و سازندگان است. شرکت ها با هر مدل جدیدی که ارائه می کنند، سعی دارند تا این ویژگی را ارتقا ببخشند. اما مسئله این است که استفاده از پردازشگر های قوی تر، انرژی بیشتری را نیز مصرف می کنند. برای حل این مشکل، تولید کنندگان و متخصصان از راهکار های مختلفی مثل باتری های نانو، سلول های سوخت هیدروژنی، نیروی خورشیدی یا انرژی جنبشی استفاده می کنند. با حرکت شما، موبایلتان آن را به شارژ باتری تبدیل خواهد کرد.

باتری های آینده به هر شکلی که باشند، بدون شک سریعا شارژ خواهند شد. شارژر های بی سیم در انتظار شماست و دیگر نیازی به پورت های شارژ نخواهید داشت. بعضی از سازندگان امکان شارژ بدون سیم را فراهم کرده اند. اما همچنان به پورت شارژ نیاز است. این مشکل برطرف خواهد شد، چرا که مشتریان خواستار آن هستند و سازندگان نیز هر کاری برای راضی نگه داشتن مشتریانشان انجام می دهند. حتی تولید کنندگان مبلمان و وسایل خانه نیز به استفاده از شارژر های بی سیم در وسایل خانه فکر می کنند.

از دکمه ها و دستیار های مجازی استفاده خواهید کرد.

تولید کنندگان سال هاست که اندازه صفحه نمایش ها را بزرگتر می کنند. اما گوشی های هوشمند آینده دیگر دکمه های اضافی یا فضای بدون کاربرد نخواهند داشت و به گوشی هایی تمام صفحه تبدیل خواهند شد. 

همانطور که دستگاه ها روز به روز مجازی تر و ساده تر می شوند، رابط های کاربر نیز باید به سرعت تغییر کنند. دستیار های مجازی نقش مهم تری خواهند داشت و گوشی و برنامه های آن را ساده تر خواهند کرد. با وجود هوش مصنوعی، این دستیار ها هوشمند تر خواهند شد.

جهان آینده را نمی توان پیش بینی کرد اما با سرعت روز افزون پیشرفت تکنولوژی بدون شک باید منتظر جهانی پیچیده و در عین حال ساده باشیم. زندگی متفاوتی در انتظار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.